راز میکروفون های ضد خش RØDE

RØDE's scratch-proof mics

میکروفون های ضد خش

همه این ضرب المثل قدیمی را می دانند: “اگر می خواهی درست انجام شود، خودت انجامش بده”. البته که در همه موارد هم این امر صادق نیست اما برای Rode بود. یکی از چیزهایی که RØDE را به عنوان یک تولید کننده بسیار خاص می کند، تمرکز بر یکپارچگی محصول است. که اساساً به این معنا است که، این کمپانی خودش در بسیاری از فرآیندهای تولید سرمایه گذاری می کند،  نه اینکه یک شرکت خارجی مانند اکثر تولید کنندگان دیگر میکروفون آن کار را برایش انجام دهد.

 

کیفیت عالی و مقرون به صرفه

Rode در سطوح عظیمی سرمایه گذاری کرده است، به این معنی که ماشین آلاتی را در اختیار دارد که از آنها برای همه محصولاتش استفاده میکند تا بتواند محصولات بهتری با قیمتهای مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

چند سال پیش مهندسان ارشد RØDE شروع به بحث در مورد امکان توسعه یک خط رنگ آمیزی خودکار داخل مجموعه RØDE کردند. در آن زمان محصولات این کمپانی با استفاده از تامین کنندگان خارجی به صورت دستی رنگ یا روکش می شدند، که نه تنها رَوند کندی داشت بلکه گران و هزینه بر نیز بود، و توسعه محصولات جدید به دلیل توانایی های تامین کنندگان محدود بود.

 

 

RØDE's scratch-proof mics

سرعت بیشتر در تولید ، کیفیت بالا در محصول

درنتیجه تیم Rode شروع به بررسی و تحقیق در مورد مواد، ماشین آلات و بهترین فرآیندهای کاربردی موجود در زمینه رنگ و رنگ آمیزی و روکش کرد. دوازده ماه در مرحله تحقیقات اولیه صرف شد، در این مدت با بسیاری از کارشناسان این صنعت در مورد محصولات مختلف صحبت کردند و روش ها، و نوع بسیار خاصی از روکش را پیداکردند که کیفیت های بسیار مطلوبی را برای میکروفون های رود ارائه می داد. نتیجه تمام این تحقیات و بررسی ها،  Rode را به پوششی رساند که :

در ابتدا برای استفاده در مصارف نظامی طراحی شده بود و دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی بود، به این معنی که مقاوم در برابر خط و خش و فوق العاده بادوام بود. همچنین ضد انعکاس طراحی شده بود که برای برنامه های روی صحنه (استیج) و برودکست عالی بودند. و در نهایت برخلاف روکش های سنتی، بسیار نازک بود، ، و به کمپانی این امکان را فراهم می کرد تا بخش های بسیار ظریف میکروفون ها مانند هدست HS2 را رنگ آمیزی کنند.

بلافاصله تصمیم گرفتند یک خط رنگ آمیزی خودکار طراحی و نصب کنند که به ان ها امکان استفاده از این نوع پوشش را می داد، اما هیچ تصوری از مقیاس این کار نداشتند.

 

فرایند رنگ آمیزی محصولات

یکی از چالش هایی که در کار با چنین ماده نازکی که دارای پایه سرامیکی است، با آن مواجه بودند، این بود که بخش سرامیکی هم در خطوط انتقال مایع و هم در جام هایی که در آن قرار می‌گرفت، «ته‌نشین» می‌شد.

این امر سبب ایجاد مشکلاتی در فرآیند و کیفیت خط رنگ آمیزی، مانند مسدود شدن نوک‌های ریز نازل‌های اسپری رنگ میشد و بنابراین به شدت در خروجی و کیفیت کار تأثیر می‌گذاشت.

برای رفع این مشکل، نیاز به طراحی یک سیستم سفارشی داشتند که به موجب آن مواد خط رنگ آمیزی دائماً در دمای کنترل شده ای قرار میگرفتند و از طریق یک سیستم پمپاژ ویژه از طریق خطوط سیال جریان پیدا میکردند، و سیستم مطمئن می شد که مواد هرگز در هیچ نقطه ای از فرآیند رنگ پاشی «ته‌نشین» نمی شود.

روند کار کاملاً الکترواستاتیک است، به این معنی که فلزی که پوشش داده می شود باید به صورت استاتیک شارژ شود تا پوشش را جذب کند. این روش کاملاً متفاوت از رنگ آمیزی اسپری سنتی یا پوشش پودری است و الزامات بسیار سخت تری برای دما، رطوبت و فشار هوا دارد.

Rode یک ساختمان مستقل در داخل کارخانه خود ساخت تا خط رنگ آمیزی را در خود جای دهد، به همراه کنترل های محیطی پیشرفته برای اطمینان از اینکه همه چیز کاملاً به بهترین نحو انجام می شود.

ساخت این خط یک پروسه شش ماهه و اجرای آن دوازده ماه دیگر زمان برد و در پایان سال 2013 کاملاً عملیاتی شد.

 

 

RØDE's scratch-proof mics

توسعه به تولید

تا به امروز، این بزرگترین پروژه واحد داخلی است که در RØDE انجام شده است، و تا آنجا که ما می دانیم این خط تولید اولین در نوع خود در تولیدات استرالیا در مقیاس بزرگ است. برخی از شرکت‌ها هستند که پوشش‌های مشابه را به‌ویژه در بازار سلاح گرم به صورت دستی اعمال می‌کنند، اما هیچ سیستم خودکاری مانند آن در هیچ کجای استرالیا وجود ندارد.

در سرتاسر جهان، اکنون یکی از معدود شرکت‌هایی هستند که این فرآیند را با موفقیت خودکار کرده‌اند، و مطمئناً تنها سازنده میکروفون هستند که این کار را خودش انجام می‌دهد.

این کار قفل پتانسیل عظیمی را برای RØDE باز کرد، و این کمپانی را قادر به طراحی، نمونه سازی، رنگ آمیزی و مونتاژ یک محصول کرده است، و محصول را از مرحله توسعه به تولید می رسانند، در حالی که هر مرحله از فرآیند را در کارخانه تولیدی RØDE در سیدنی، استرالیا انجام می دهند.

 

تیم تولید RØDE

این یک شاهکار بزرگ برای تیم مهندسی RØDE است، آنچه در نهایت اهمیت دارد، سود برای مشتریان است. میکروفون‌هایی با طراحی زیبا و مقاوم در برابر خط وخش که چه در شرایط استودیو، فضای باز یا هر جایی که برای بردن میکروفون RØDE خود انتخاب کرده اید، به راحتی دوام می آورند.

کارل گریگز (Karl Griggs) در سال 2004 به عنوان مدیر مهندسی این شرکت به RØDE ملحق شد و وظیفه ایجاد یک مرکز تولیدی در سطح جهانی را بر عهده گرفت.

از آن زمان، او بر گسترش کارخانه نظارت داشت تا بیش از 30 میلیون دلار در تجهیزات اتوماسیون صنعتی گنجانده شود و RØDE را به یک صنعت پیشرو در صنعت صوتی حرفه ای و یکی از پیشرفته ترین تولید کنندگان در استرالیا تبدیل کرد و موفق به دریافت جایزه بهترین تولیدکننده صادراتی استرالیا در سال 2013 برای این کمپانی شد.

 

شما می توانید محصولات اصل را در فروشگاه اینترنتی یریآل همراه با گارانتی بین المللی با خیالی آسوده تهیه نمایید. راه ارتباطی ما با شما تلفن 02188541560 و یا ایمیل info@yerial.com

ترجمه : تیم ترجمه یریآل

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button