10 ابزار مورد نیاز برای تولید پادکست

10 ابزار مورد نیاز برای تولید پادکست

تولید پادکست

راه‌اندازی پادکست کاری نسبتاً ساده است و برای شروع نیاز به چیز زیادی نخواهید داشت. در واقع ، شما می توانید فقط با یک میکروفون ، هدفون ، نرم افزار ضبط و ویرایش و یک بستر انتشار برای شروع  کار خود دست به کار شوید.

برای تولید پادکست ، ابزارهای زبر ، در هر دو گروه تجهیزات سخت افزاری  و نرم افزاری ، وجود دارند که قبل از شروع باید به آن ها توجه داشته باشید:

1- یک میکروفون خوب

کیفیت صدا ، فاکتوری مهم در تولید پادکست است. مخاطبان شما ممکن است از تعدادی از ایرادات  پادکست شما غافل شوند اما صدای ضعیف معمولاً غیرقابل چشم پوشی است. پیشنهاد می کنم از میکروفون رایانه خود صرفه نظر کنید. در ابتدا می توانید از میکروفون های یقه ای مانند Rode Lavalier که به موبایل نیز متصل می شوند استفاده کنید و بعدا چیزی مانند میکروفون  استودیویی Rode NT-USB mini تهیه نمایید .هم چنین اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید برای کیفیت برتر و کنترل بهتر صدا ، میکروفون اختصاصی XLR مانند Rode PodMic را انتخاب نمایید.اگر این گزینه را انتخاب می کنید ، فراموش نکنید که یک کابل XLR نیز برای اتصال میکروفون به میکسر تهیه کنید.

2- هدفون

هدفون شما لازم نیست که خیلی پیشرفته باشد ، اما باید چیزی کاربردی باشد. لازم است آنچه می گویید را بشنوید و اگر می خواهید مصاحبه های اسکایپی داشته باشید ، آن چه میهمانان می گویند را باید به خوبی بشنوید ، بنابراین برخی از هدفون های گوشی خوب مانند Audio-Technica ATH-M30x را انتخاب کنید. سعی کنید از هدست های میکروفون دار استفاده نکنید زیرا کیفیت صدای آن ها معمولاً بسیار ضعیف است.

3- پاپ فیلتر

هنگامی که مستقیماً در میکروفون صحبت می کنید ، صدای “ب ” و “پ ” شما تشدید می شوند. برای جلوگیری از این موضوع می توانید به جای این که مستقیماً داخل میکروفن صحبت کنید ، در کنار آن صحبت نمایید و یا این که یک پاپ فیلتر مانند Rode SM6 تهیه نمایید. پاپ فیلتر ها با این که ارزان هستند اما بسیار ارزشمندند و باعث حرفه ای تر شدن تولید شما می شوند. بعضی میکروفن های حرفه ای مانند Rode PodMic خود دارای پاپ فیلتر داخلی هستند .

4- بوم

اگر در ابتدای شروع کار تولید پادکست هستید و بودجه ی محدودی دارید ، داشتن بوم برایتان ضروری نیست ، اما اگر می خواهید تبدیل به یک حرفه ای در ابن صنعت شوید ، قطعا یک بوم برای نگه داشتن میکروفون برای شما ضروری است. یک بوم علاوه بر جلوگیری از گرفتگی بازوهای حامل میکدوفون ، برای کیفیت صدای شما نیز چیزی عالی است ، زیرا دیگر نیازی به نگرانی راجع به کیفیت صدا هنگام دور شدن میکروفون نیست. برای این منظور می توانید از بوم های حرفه ای کمپانی RODE مانند Rode Micro Boompole Pro و Rode Boompole استفاده نمایید .

5- یک حساب کاربری اسکایپ

اگر در یک مقطع می خواهید در برنامه ی خود ، مصاحبه هایی را با مهمانان از راه دور انجام دهید ، از اسکایپ استفاده کنید. این برنامه از کیفیت صدای عالی برخوردار است به علاوه رایگان است و نصب آن بسیار ساده است .

ساخت پادکست
استودیوی تولید پادکست Rode Caster PRO

6- نرم افزار ضبط و ویرایش صدا

اکنون به راهی برای ویرایش صدای خود نیاز دارید. اگر دوست دارید می توانید با یک برنامه رایگان شروع کنید. Adobe Audition ابزاری برجسته است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. GarageBand انتخاب خوب دیگری است که روی کامپیوترهای mac به صورت پیش فرض نصب شده است.

7- ویرایشگر ID3

بیشتر نرم افزارهای پادکست و ضبط به شما این امکان را می دهند تا پادکست های خود را با استفاده از تگ های ID3 برچسب بزنید ، اما اگر با نرم افزاری کار می کنید که این قابلیت را ندارد می توانید به راحتی با برنامه ی  Editor ID3 این کار را انجام دهید. این ویراشگر به شما امکان می دهد تا اطلاعات مهم مانند عنوان ، شماره اپیزود و صاحب اثر را در پادکست ذخیره نمایید در نتیجه هنگامی که شنوندگان تولید شما را دانلود می کنند این اطلاعات برایشان نمایش داده می شود .

8- حساب کاربری از یک میزبان پادکست

نگران اشغال شدن پهنای باندتان توسط پادکست ها نباشید. لازم نیست میزبان وب سایت خود باشید. در عوض تعدادی میزبان رسانه ای بسیار مقرون به صرفه وجود دارند که می توانید از آنها استفاده نمایید. Libsyn یکی از محبوب ترین گزینه های میزبانی و انتشار پادکست است ، همچنین می توانید Soundcloud و Blubrry را نیز به عنوان دو گزینه عالی مد نظر قرار دهید. این سایت‌ها لینکی برای پادکست به تولیدکننده ارائه می‌دهند که مخاطبین با این لینک میتوانند مشترک پادکست شما شوند.

9- نرم افزار طراحی

طراحی یک کاور برای پادکست امری ضروری نیست اما ایده ی بسیار خوبی برای بهتر دیده شدن کارتان است. یکی از بهترین راه های دستیابی به پادکست شما ، لیست کردن در iTunes است. اگر این کار را انجام دهید ، می خواهید در کنار نام اپیزود خود یک تصویر خوش رنگ و لعاب به عنوان جلد هنری اثرتان داشته باشید. این همان عکسی است که افراد هنگام مرور در برنامه ها یا گوش دادن اپیزود شما آن را می بینند بنابراین جذاب بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

Buzzsprout نکات بسیار خوبی در مورد چگونگی ایجاد تصویری زیبا، از جمله اندازه و ترکیب رنگ و همچنین نکاتی در مورد یافتن تصاویر مناسب ارائه می دهد. اگر نمی توانید خودتان تصویر مورد نظرتان را طراحی کنید ، می توانید از یک گرافیست کمک بگیرید .

10- میکسر صدا

در انتها اگر در رشد و حرفه ای شدن پادکست خود جدی هستید نیاز به یک میکسر دارید .

میکسر یک وسیله الکترونیکی است که برای دستکاری کیفیت و سطح سیگنال های صوتی قبل از ضبط استفاده می شود. این دستگاه تعدادی کانال ورودی و خروجی را به همراه کنترل های دستگیره/ فیدر در اختیار شما قرار می دهد. ورودی را از میکروفون های مختلف ، آلات موسیقی و غیره را دریافت می کند و کانال های خروجی را می تواند به ضبط کننده صدا ، هدفون ، رایانه و غیره متصل کند.

اخیراً ، بسیاری از پادکست ها از امکانات عظیمی که توسط میکسر صوتی ارائه می دهند ، استفاده می کنند. اگر در دنیای پادکست مبتدی هستید ، کار با میکسر صوتی ممکن است بسیار دشوار به نظر برسد.اما  با افزایش تجربه شما ، در مورد استفاده از میکسر پادکست اعتماد به نفس  بیشتری به دست خواهید آورد. با این حال ، مهم است تحلیل کنید که آیا پادکست شما اصلا به این دستگاه نیاز دارد یا نه.

اعتماد به نفس در تولید پادکست

اگر می خواهید به عنوان یک پادکستر انفرادی کار خود را ادامه دهید ، می توانید از خرید میکسر صرف نظر کنید.

در حالی که استفاده از میکسر الزامی نیست ، اما این دستگاه طیف گسترده ای از مزایا را برای پادکستر ها به ارمغات می آورد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از میکسر این است که به شما امکان می دهد چندین کانال ورودی داشته باشید. این امر به ویژه هنگامی که می خواهید مصاحبه هایی با سخنرانان میهمان داشته باشید بسیار مهم است. ضبط صدای همه ی سخنرانان در یک کانال ویرایش پادکست را با محدودیت های جدی روبرو می کند.

از طرف دیگر ، با استفاده از میکسر پادکست ، می توانید هر میکروفون را به یک کانال ورودی جداگانه متصل کنید. این کار به نوبه خود ، به شما امکان می دهد تا کنترل gain ، pitch ، Reverb و غیره هر میکروفون را به صورت جداگانه به دست بگیرید. این کار هنگامی اهمیت پبدا می کند که یکی از مهمانان شما با صدای بلند صحبت می کند در حالی که دیگری صدای نرم تری دارد. حتی می توانید یکی از کانال های ورودی را به یک مهمان از راه دور که از طریق اسکایپ ارتباط برقرار کرده است ، به ر ایانه خود متصل کنید .

تولید پادکست

 

Rodecaster Pro یکی از بهترین میکسر های صوتی حال حاظر است. این دستگاه به شما امکان می دهد تا چهار میکروفون و ورودی های صوتی دیگر را داشته باشید.

این محصول دارای یک کارت صوتی داخلی است که با استفاده از آن می توانید موسیقی های دلخواه ، جلوه های صوتی و غیره را در آن ذخیره کنید و سپس در تمام اپیزود پادکست خود پخش نمایید. این دستگاه همچنین قادر است با استفاده از بلوتوث به تلفن همراه شما متصل گردد و پخش تماس های تلفنی ضبط شده از شنوندگان را امکان پذیر سازد.

اگر واقعا برای  شروع تولید پادکست مصممید ، می توانید با همان اندازه بودجه ای که دارید شروع کنید. تصمیم بگیرید که چقدر جدی هستید ، سپس وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید. توصیه می کنم که حتما یک میکروفون و هدفون عالی خریداری کنید. اگر پخش شما از کیفیت صدای پایینی برخوردار باشد ، برای رشد تعداد شنونده های خود به مشکل جدی برمی خورید.

ترجمه : تیم ترجمه یریآل

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button