میکروفون های XLR یا USB، کدام یک برای شما بهترین است؟

XLR-or-USB

بررسی میکروفون های XLR یا USB

میکروفون‌ها در اشکال و اندازه‌ها، با طرح‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوت هستند، اما یکی از اولین تصمیم‌هایی که هنگام خرید میکروفون باید بگیرید این است که چگونه آن را به دستگاه ضبط خود متصل کنید. چند گزینه مختلف در این قسمت وجود دارد، اما دو مورد از رایج ترین آنها XLR و USB هستند.

در حالی که شما می توانید یک ایده کلی از اینکه یک میکروفون برای چه کاری باید بر اساس نوع اتصال آن استفاده شود، دریافت کنید، طراحی‌های مدرن می‌توانند آن‌ها را بسیار تطبیق‌پذیرتر از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسند، نشان دهند. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که میکروفون های XLR و USB چیست، مزایا و موارد استفاده هر کدام چیست، و اینکه کدام نوع برای شما مناسب است.

 

XLR-or-USB

میکروفون XLR و USB چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم ببینیم کدام یک از این دو نوع میکروفون برای نیازهای شما مناسب‌تر است، مهم است که بفهمیم چه چیزی آنها را متمایز می‌کند.

 

میکروفون XLR

میکروفون های XLR مانند RØDE NT1-A رایج ترین نوع میکروفون در برنامه های صوتی حرفه ای مانند ضبط استودیویی یا اجرای زنده هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، میکروفون های XLR از اتصال XLR برای انتقال سیگنال صوتی تولید شده توسط میکروفون به مقصد خود از طریق کابل XLR استفاده می کنند.

این یک فرآیند کاملا آنالوگ است و در اکثر برنامه های ضبط مدرن، به این معنی است که شما باید یک میکروفون XLR را به دستگاهی مانند رابط صوتی یا میکسر صدا وصل کنید که می تواند سیگنال آنالوگ تولید شده توسط کپسول میکروفون را به سیگنال دیجیتال تبدیل کند. ، که می تواند توسط کامپیوتر یا دستگاه دیجیتال دیگری ضبط شود. این تفاوت اصلی بین میکروفون XLR و USB است.

 

 

XLR-or-USB

میکروفون های USB

میکروفون‌های USB مانند NT-USB Mini برای اتصال مستقیم به رایانه، تبلت یا دستگاه مشابه با استفاده از کابل USB، بدون نیاز به تجهیزات اضافی طراحی شده‌اند. این میکروفون ها دارای یک پردازنده A/D (آنالوگ به دیجیتال) هستند که سیگنال آنالوگ تولید شده توسط میکروفون را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کنند و سپس از طریق کابل USB به دستگاه ضبط منتقل می شود.

میکروفون‌های USB معمولاً ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توانید در رابط صوتی یک میکروفون XLR پیدا کنید، مانند خروجی هدفون یا کنترل سطح، و همچنین لوازم جانبی مانند پایه و پاپ فیلتر ادغام شده در میکروفون. آنها یک راه حل ضبط “همه در یک” هستند.

 

 

مزایای میکروفون XLR

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، میکروفون های XLR در برنامه های ضبط حرفه ای رایج تر هستند. روش اصلی ضبط صدا بسیار شبیه به یک میکروفون USB است، با این حال آنها برخی از مزایای کلیدی را ارائه می دهند که ممکن است بسته به نوع ضبطی که انجام می دهید، آنها را برای شما مناسب تر کند.

اولین و مهمترین چیز تطبیق پذیری است. از آنجایی که معادل یک کارت صدا در خود میکروفون های USB تعبیه شده است، اساساً این تنظیمات برای شما قفل شده است ، بدون هیچ گزینه‌ای برای تغییر یا ارتقای میکروفون یا رابط صوتی مطابق با نیازهایتان. با راه‌اندازی میکروفون XLR، می‌توانید میکروفون و رابط یا سایر تجهیزات ضبط را هر طور که دوست دارید ترکیب کنید و مطابقت دهید. دنیای گسترده‌ای از میکروفون‌های XLR برای کاوش وجود دارد (این امر در مورد کارت های صدا، میکسرها و سایر تجهیزات ضبط صدق می‌کند)، و با انتخاب این نوع تنظیمات، می‌توانید سبک‌ها و ویژگی‌های مختلف را امتحان کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید.

 

XLR-or-USB

 

مزایای میکروفون USB

مزیت کلیدی میکروفون های USB سادگی آنهاست. آنها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها فوق العاده آسان باشد و در عین حال کیفیت صدای عالی را ارائه می دهند. تنها چیزی که برای ضبط با میکروفون USB نیاز دارید خود میکروفون، یک کامپیوتر و یک هدفون است.

طراحی جمع و جور “همه در یک” آنها همچنین به این معنی است که آنها به راحتی قابل حمل هستند و راه حل ضبط با کیفیتی را ارائه می دهند که می توانید تقریباً در هر مکانی آن را تنظیم کنید. همچنین می توانید برخی از میکروفون های USB را مستقیماً به تبلت یا تلفن هوشمند وصل کنید، که نمی توانید این کار را با یک میکروفون XLR انجام دهید، که باعث می شود یک راه اندازی حتی فشرده تر برای ضبط در جاده ایجاد کنید.

 

کدام برای شما مناسب تر است؟

اینکه یک میکروفون XLR یا USB برای شما مناسب است تا حد زیادی به نوع ضبطی که انجام می دهید بستگی دارد.

اگر برای پادکست، استریم یا برای تماس‌های ویدیویی یا سایر برنامه‌های تجاری به میکروفون نیاز دارید، یک میکروفون USB صدای عالی را در عین سادگی و مقرون به صرفه بودن، بدون نیاز به تجهیزات اضافی به شما ارائه می‌دهد. در بسیاری از موارد، این تنها چیزی است که برای ضبط صدای باکیفیت نیاز دارید، و ممکن است میکروفون XLR زیاد باشد.

اگر در حال راه‌اندازی یک استودیوی خانگی هستید و فکر می‌کنید فراتر از ضبط‌های ساده گیتار یا آواز، پیش خواهید رقت، تنظیم میکروفون XLR را انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که انواع میکروفون های مختلف را کاوش کنید و در حین رشد به عنوان یک نوازنده، تنظیمات ضبط خود را گسترش دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید چند میکروفون خازنی مختلف را امتحان کنید تا یکی از آنها را پیدا کنید که به بهترین وجه با صدای شما سازگار است، یا اگر در مورد کار خود جدی تر هستید، آن را به گزینه ای حرفه ای تر ارتقا دهید.

 

XLR-or-USB

 

به طور مشابه، اگر در حال کاوش در ضبط سازهای مختلف هستید، یک راه‌اندازی XLR به شما امکان می‌دهد انواع میکروفون‌های مختلف مانند میکروفون‌های ریبون، کاندسرهای دیافراگم کوچک یا میکروفون‌های لوله‌ای را امتحان کنید. همچنین، اگر نیاز به ضبط بیش از یک میکروفون به طور همزمان دارید – به عنوان مثال، ضبط یک گیتار آکوستیک به صورت استریو – به یک راه اندازی XLR با یک رابط یا میکسر که بیش از یک ورودی دارد نیاز دارید.

به طور مشابه، اگر در مورد پادکست یا استریم جدی‌تر هستید و می‌خواهید میکروفون‌های مختلف را متناسب با صدای خود کاوش کنید یا به تنظیمات حرفه‌ای‌تر ارتقا دهید، میکروفون XLR بهترین گزینه است. همچنین، اگر با بیش از یک نفر پادکست یا استریمینگ دارید، راه‌اندازی XLR با میکسر مانند RØDECaster Pro II یک گزینه عالی است (اگرچه می‌توانید چندین میکروفون USB را با یک کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزار RØDE Connect ضبط کنید).

به طور خلاصه، میکروفون‌های USB میکروفون‌های plug-and-play عالی هستند که صدایی عالی، مقرون به صرفه، قابل حمل و آسان برای استفاده دارند. میکروفون های XLR برای شروع به تجهیزات بیشتری نیاز دارند، اما با گزینه ارتقای میکروفون و گسترش تنظیمات خود در صورت نیاز، تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

 

شما می توانید محصولات اصل را در فروشگاه اینترنتی یریآل همراه با گارانتی بین المللی با خیالی آسوده تهیه نمایید. راه ارتباطی ما با شما تلفن 02188541560 و یا ایمیل info@yerial.com

ترجمه : تیم ترجمه یریآل

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button