استفاده از میکروفون USB با iPad، iPhone یا تلفن همراه دیگر

Using a USB Microphone With Your iPad, iPhone or Other Mobile Device

استفاده از میکروفون USB با تلفن همراه

اگر به دنبال راه حلی برای ضبط پادکست با تجهیزات قابل حمل، یک استودیوی موسیقی جیبی یا حتی یک پکیج فیلمسازی فوق العاده فشرده هستید، جفت کردن یک میکروفون USB با یک گوشی هوشمند یا تبلت گزینه ای فوق العاده و قدرتمند است.

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چرا نیاز به استفاده از میکروفون USB با تلفن همراه خود خواهید داشت، چگونه میکروفون USB مناسب را انتخاب کنید و چگونه آن را به دستگاه تلفن همراه آیفون، آی‌پد یا اندروید خود وصل کنید.

 

 

چرا میکروفن USB با گوشی هوشمند یا تبلت ؟

به طور کلی، هر موقعیتی که در آن از میکروفون داخلی موبایل یا تبلت خود استفاده می کنید، می تواند با استفاده از میکروفون USB به شدت بهبود یابد، زیرا میکروفون های داخلی در دستگاه های تلفن همراه معمولاً کیفیت پایینی دارند.

 

پادکست در جیب شما

یک میکروفون USB با کیفیت حرفه‌ای مانند NT-USB یک راه عالی برای ضبط صدای با کیفیت برودکست بر روی موبایل شما برای پادکست خارج از خانه یا استودیو است. مهم‌تر از همه، یک میکروفون USB صدای شما را به طور قابل توجهی کامل‌تر، غنی‌تر و دقیق‌تر از زمانی که از میکروفون تلفن یا تبلت خود استفاده می‌کنید، می‌سازد و صدای شما را بهتر ایزوله می‌کند، وضوح آن را افزایش می‌دهد و سر وو صدای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد.

 

تماس های ویدیویی پیشرفته

جفت کردن تلفن همراه با یک میکروفون شاتگان USB مانندبهترین راه برای دریافت صدای واضح در تماس های ویدیویی است. میکروفون‌های شاتگان بسیار جهت‌دار هستند، به این معنی که حتی بهتر از سایر انواع میکروفون‌ها صدای شما را ایزوله می‌کنند و صدای پس‌زمینه را از کناره‌ها و پشت میکروفون رد می‌کنند.

 

 

Using a USB Microphone With Your iPad, iPhone or Other Mobile Device
Shotgun microphones like the VideoMic GO II are great for picking up your voice clearly on video calls as their supercardioid pickup pattern offers superior rejection of unwanted noise from the sides and rear

 

فیلمسازی و تولید محتوا فشرده

از آنجایی که اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن دارای قابلیت‌های ویدیویی قدرتمند هستند، به سادگی افزودن یک میکروفون حرفه‌ای یو‌اس‌بی شاتگان مانند VideoMic NTG می‌تواند تلفن شما را به یک مجموعه فیلم‌برداری با کیفیت حرفه‌ای تبدیل کند که می‌توانید هر کجا که می‌روید با خود ببرید. همچنین می‌توانید از  RØDE Vlogger Kit را برای راه‌اندازی ولاگ به صورت جامع استفاده کنید. این کیت شامل میکروفون با کیفیت بالا، سه پایه، گیره تلفن، MicroLED و سایر لوازم جانبی است.

 

 

استودیو موسیقی قابل حمل

با مجموعه وسیعی از اپلیکیشن‌های موسیقی‌سازی که امروزه برای تلفن‌ها و تبلت‌ها در دسترس هستند، جفت کردن دستگاه شما با یک میکروفون USB باکیفیت مانند NT-USB، آن را به یک مجموعه ضبط و ویرایش موسیقی همه کاره و قدرتمند تبدیل می‌کند. تبلت‌ها معمولاً در اینجا مناسب‌تر هستند، زیرا صفحه نمایش بزرگتری (و به طور کلی قدرت بیشتری) برای مدیریت ضبط‌های multitrack و استفاده از افکت ها دارید.

 

 

انتخاب یک میکروفون USB

هر میکروفون USB نسبت به میکروفون داخلی موبایل یا تبلت شما یک پیشرفت بزرگ در کیفیت صدا محسوب می شود، اما حال که در حال ارتقاء هستید، می‌توانید یک میکروفون USB با کیفیت بالا انتخاب کنید که با چند ویژگی خاص به شما کمک بیشتری کند.

 

 

مانیتورینگ هدفون با تاخیر صفر

به جز چند استثنا، بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های مدرن دیگر خروجی 3.5 میلی‌متری ندارند، بنابراین مهم است که به دنبال میکروفون USB با خروجی هدفون خاص خود باشید – خوشبختانه این یک ویژگی نسبتاً استاندارد است. هنوز بهتر است، اگر به سراغ یک میکروفون USB با مانیتورینگ تأخیر صفر می روید (مانند NT-USB Mini و +NT-USB)، می توانید بدون هیچ تأخیری به صدای خود یا سازتان گوش دهید.

بدون این ویژگی، سیگنال میکروفون شما از طریق برنامه صوتی یا تصویری به دستگاه تلفن همراه شما ارسال می‌شود و سپس خارج می‌شود و تاخیری ایجاد می‌کند که نه تنها هنگام ضبط آزاردهنده است، بلکه می‌تواند الگوهای گفتار و اجرای موسیقی را نیز مختل کند.

 

 

Using a USB Microphone With Your iPad, iPhone or Other Mobile Device
The NT-USB Mini studio-quality USB microphone features a headphone output with zero-latency monitoring

اتصالات USB

چند استاندارد مختلف برای اتصال در میکروفون های USB وجود دارد، اما ما توصیه می کنیم یک میکروفون USB-C را انتخاب کنید. این آخرین استاندارد است و بیشترین انعطاف را هنگام اتصال میکروفون خود به یک دستگاه تلفن همراه به شما می دهد، که اغلب امکان اتصال یک کابل را فراهم می کند.

توجه: برخی از میکروفون‌های USB ممکن است به برق بیشتری نسبت به تلفن یا تبلت شما نیاز داشته باشند، در این صورت هنگام وصل کردن میکروفون، پیام خطای مربوطه را روی دستگاه خود خواهید دید. در این صورت، ممکن است بتوانید با استفاده از  آداپتور دوربین Lighting به USB 3 اپل (اگر از iPhone یا iPad استفاده می کنید) برق میکروفون خود را تامین کنید و از طریق پورت دوم USB روی آداپتور، برق اضافی را تامین کنید.

 

 

اتصال میکروفون USB خود به تلفن یا تبلت iOS

با فرض اینکه میکروفون شما دارای خروجی USB-C باشد، ساده ترین راه برای اتصال آیفون یا آی پد به میکروفون USB از طریق کابل لایتنینگ مانند SC15 یا SC19 است. این کابل‌ها مستقیماً به پورت‌های USB-C و لایتنینگ متصل می‌شوند و همه چیزی هستند که برای راه‌اندازی میکروفون USB با iPhone یا iPad لازم است، زیرا دستگاه شما می‌تواند انرژی کافی را تأمین کند (به یادداشت بالا مراجعه کنید).

برخی از محصولات اپل دارای یک درگاه USB-C هستند، یعنی iPad Pro و مدل‌های بعدی iPad Air (نسل چهارم و جدیدتر) و iPad Mini (نسل ششم به بعد). برای این موارد، می توانید به سادگی از یک کابل USB-C-to-C مانند SC16 یا SC17 برای اتصال به میکروفون USB خود استفاده کنید.

 

اگر از یک میکروفون USB با درگاه دیگری استفاده می‌کنید، باید از آداپتوری مانند آداپتور دوربین Apple Lighting به USB استفاده کنید که یک پورت USB نوع A را برای وصل کردن کابل همراه میکروفون USB شما ارائه می‌کند.

پس از اتصال، iPhone یا iPad باید به طور خودکار میکروفون USB شما را شناسایی کند و آن را به عنوان دستگاه ورودی و خروجی تنظیم کند، اما ممکن است لازم باشد تنظیمات ورودی را در اپلیکیشنی که با آن کار می کنید بررسی کنید. اگر از یک میکروفون با کنترل صدا هدفون مانند NT-USB+ استفاده می‌کنید، می‌توانید صدای گوشی یا تبلت خود را به حداکثر برسانید و از کنترل صدا میکروفون خود برای تنظیم سطوح به سلیقه خودتان استفاده کنید.

 

 

اتصال میکروفون USB به تلفن یا تبلت اندروید

اکثر تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی مدرن اکنون دارای یک پورت USB-C هستند، به این معنی که می‌توانید از کابل USB-C به USB-C مانند SC16 یا SC17 برای اتصال مستقیم آن به میکروفون خود استفاده کنید، با این فرض که دستگاه شما می‌تواند انرژی کافی را برای میکروفون فراهم کند.

پس از اتصال، دستگاه Android باید به طور خودکار میکروفون USB را به عنوان دستگاه ورودی و خروجی تنظیم کند، و شما می توانید از برنامه های صوتی، تصویری و کنفرانس خود به طور معمول استفاده کنید – در غیر این صورت، تنظیمات صدا را در اپلیکیشن بررسی کنید. مانند دستگاه‌های iOS، اگر میکروفون و یا موبایلتان پورت USB-C ندارد یا اگر دستگاه شما نمی‌تواند انرژی کافی برای میکروفون شما تامین کند، ممکن است نیاز به استفاده از آداپتور داشته باشید.

 

 

Using a USB Microphone With Your iPad, iPhone or Other Mobile Device
The VideoMic NTG not only features a USB output, but also has a number of on-board controls for processing and improving your audio, such as a high-pass filter and high-frequency boost

برنامه های ضبط اندروید و iOS

هنگامی که میکروفن USB شما به موبایل یا تبلت متصل می شود، طیف گسترده ای از اپلیکیشن های iOS و Android وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، از جمله اپلیکیشن های فیلم سازی، تماس ویدیویی و کنفرانسی مانند زوم و حتی اپلیکیشن هایی با امکانات کامل تولید موسیقی.

برای گزینه ای ساده و در عین حال توانا برای ضبط صدا، برنامه RØDE Reporter را بررسی کنید. دارای کنترل سطح ورودی میکروفون، متر صدا، کتابخانه مدیا و گزینه ای برای ضبط صدای خود به عنوان یک فایل WAV با وضوح بالا برای بالاترین کیفیت یا یک فایل MP3 فشرده با تعدادی گزینه با کیفیت مختلف برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی.

نکته حرفه ای: برای جلوگیری از هرگونه وقفه ناخواسته در حین ضبط و همچنین تداخل احتمالی سیگنال های تلفن همراه یا بی سیم، موبایل یا تبلت خود را به حالت پرواز تغییر دهید (مگر اینکه موقعیت ضبط شما به آن نیاز داشته باشد).

 

 

 

Using a USB Microphone With Your iPad, iPhone or Other Mobile Device

 

 

RØDE طیف وسیعی از میکروفون‌های USB حرفه‌ای را متناسب با طیف گسترده‌ای از کاربردها و همچنین تعدادی میکروفون روی دوربین که دارای اتصالات 3.5 میلی‌متری و USB-C هستند، ارائه می‌کند.

 

شما می توانید محصولات اصل را در فروشگاه اینترنتی یریآل همراه با گارانتی بین المللی با خیالی آسوده تهیه نمایید. راه ارتباطی ما با شما تلفن 02188541560 و یا ایمیل info@yerial.com

ترجمه : تیم ترجمه یریآل

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button