نحوه ضبط یک مصاحبه ویدیویی با آیفون

Rode-Capture

آموزش بسیار ساده تولید محتوا

برای ضبط یک مصاحبه دو نفره با دوربین معمولاً به تجهیزات و تلاش بسیار زیادی نیاز است. دو دوربین، دو سیستم میکروفون، و همگام سازی و ویرایش زیادی در مرحله ی پس تولید. اما اگر به شما بگوییم که همین کار را می توانید به راحتی با یک آیفون و میکروفون Rode انجام دهید، چه؟ بیایید نگاهی به نحوه انجام آن بیندازیم.

 

ابتدا توصیه می کنیم اپلیکیشن رایگان ویدیویی و صوتی، RØDE Capture را دانلود کنید. این اپلیکیشن به طور خاص برای سازندگان محتوا طراحی شده است و کنترل ویدیو و صدای شما را در یک برنامه منظم قرار می دهد. در کنار یک رابط بصری که به شما امکان دسترسی سریع به تمام تنظیمات کلیدی ویدیو را می دهد، دارای دو ویژگی بسیار مهم برای ضبط مصاحبه است. حالت دوربین دوگانه و کنترل جامع میکروفون RØDE

حالت دوربین دوگانه

حالت دوربین دوگانه منحصربه‌ فرد این برنامه، آزادی زیادی را به شما ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد با هر دو دوربین اصلی و سلفی به طور همزمان ضبط کنید، که برای یک مصاحبه دو طرفه عالی است. به سادگی دوربین را روی سه پایه بین خود و مهمانتان قرار دهید، یا اگر در حال انجام یک مصاحبه خیابانی هستید، آن را بالا نگه دارید، و همزمان از خود و سوژه خود فیلم بگیرید.

حالت دوربین دوگانه دارای دو گزینه پیکربندی صفحه نمایش به صورت “تقسیم صفحه” و “تصویر در تصویر” است. در حالت اول، صفحه نمایش به دو نیم تقسیم می شود، چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی، در حالی که در حالت “تصویر در تصویر” یکی از فریم ها به عنوان یک پنجره کوچکتر در گوشه قاب بزرگتر قرار می گیرد (شما می توانید این تصویر کوچکتر را به هر گوشه ای که می خواهید بکشید) .

علاوه بر این، اگر می‌خواهید بعداً آن‌ها را ویرایش کنید، می‌توانید هر دو این ویدیوها را به‌عنوان دو فایل کاملاً مجزا ذخیره کنید یا به‌عنوان یک فایل ترکیبی آماده برای آپلود مستقیم در Tik Tok، Instagram، YouTube یا پلتفرم انتخابی خود ضبط کنید.

 

 

Rode-Capture

 

 

صدای آیفون خود را با میکروفون بی سیم ارتقا دهید

برای ضبط صدای مصاحبه، میکروفون داخلی آیفون شما از نظر کیفیت صدا انتخاب خوبی نیست و مهمتر از همه، نمی تواند هم صدای شما و هم صدای سوژه شما را به طور واضح و جداگانه ضبط کند. خوشبختانه، یک میکروفون RØDE که از طریق USB به آیفون شما متصل می شود، این مشکل را با آوردن صدای حرفه ای و درجه یک به مصاحبه حل می کند.

RØDE Capture به شما امکان می‌دهد به تنظیماتی مانند گین ورودی، پردازش صدا و حالت‌های عملکرد میکروفون متصل به موبایل خود مستقیماً از داخل اپلیکیشن دسترسی داشته باشید و به شما امکان کنترل درون برنامه‌ای تنظیمات ویدیو و صدا را در آن واحد به راحتی می دهد.

 

 

Wireless-ME

 

Wireless ME و Wireless GO II

برای مصاحبه، میکروفون های Wireless ME و Wireless GO II هر دو راه‌حل‌های ایده‌آلی هستند که به شما امکان می‌دهند دو کانال صدا را از راه دور ضبط کنید. فرستنده های این دو سیستم بی سیم دارای یک میکروفون داخلی هستند که وقتی به سوژه شما متصل می شوند، صدای ثابت و واضحی را حتی زمانی که به تلفن شما نزدیکتر یا دورتر می شوند ضبط می کنند.

همچنین هر دو میکروفون توانایی ضبط صدای مصاحبه کننده و مصاحبه شونده را به طور جداگانه ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که در مرحله پس از تولید هر قطعه صوتی را بتوانید به طور جدا ویرایش و اصلاح کنید. برای مثال، اگر شما و سوژه تان در سطوح مختلف صدا صحبت می کنید، این ویژگی می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

 

 

Wireless ME به خوبی با حالت دوربین دوگانه موجود در RØDE Capture هماهنگ می شود زیرا گیرنده ی Wireless ME نیز دارای یک میکروفون داخلی است. این بدان معناست که وقتی گیرنده بی‌سیم ME را به آیفون خود وصل می‌کنید (از طریق کابل  SC21)، می‌توانید این میکروفون را به سمت شخصی که پشت دوربین قرار دارد نشانه بگیرید و فرستنده را به فرد مقابل دوربین وصل کنید. در این حالت هم صدا و هم ویدیو را از هر دو نفر به طور همزمان ضبط می کنید.

برای انعطاف‌ پذیری بیشتر، Wireless GO II تعدادی ویژگی حرفه‌ای ارائه می‌کند، از جمله یک جفت فرستنده برای ضبط همزمان دو سوژه دور و ضبط روی خود فرستنده، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید ضبط‌هایتان ایمن هستند و پشتیبان‌گیری می‌شوند.

برای ضبط یک مصاحبه ویدیویی با iPhone خود، برنامه رایگان RØDE Capture را دانلود کنید و آن را با یکی از میکروفون های سازگار RØDE جفت کنید.

 

شما می توانید محصولات اصل را در فروشگاه اینترنتی یریآل همراه با گارانتی بین المللی با خیالی آسوده تهیه نمایید. راه ارتباطی ما با شما تلفن 02188541560 و یا ایمیل info@yerial.com

ترجمه : تیم ترجمه یریآل

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button